Меню
Главная страница
О задачах издания
Хроника церковной жизни
Проповеди, статьи
История Церкви
О Катакомбной Церкви
Православное богословие
Православное богослужение
Православная педагогика
Православие и наука
Православная культура, литература
Истинное Православие и апостасия
Истинное Православие и сергианство
Истинное Православие и экуменизм
Апостасия РПЦЗ
Расколы, секты
Жития подвижников благочестия
Православная миссия
Пастырское училище
Фотогалерея
Проповеди-аудио

Поиск


Подписка

Подписаться
Отписаться

Наш баннер

Получить код

Ссылки
Леснинский монастырь

Свято-Успенский приход

Severo-amerikanskaya eparhiya

Pravoslavnoe bogosluzhenie

Serbskaya IPC

Manastir Noviy Steynik


Житие и акафист Преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому (1570)



Преподобномученик Корнилий Псково-Печерский (1570)

 

Житие Преподобномученика Корнилия Псково-Печерского

 

 

Преподобномученик Корнилий Псково-Печерский (1501-1570) родился в Пскове в боярской семье. Родители его, Стефан и Мария, воспитывали сына в благочестии и страхе Божием.

Уже в раннем возрасте мать заметила у отрока Корнилия особенную склонность к духовной жизни, научила его молитве и привила любовь к странникам.

Чтобы дать сыну образование, родители отдали его в Псковский Мирожский монастырь. В монастырских стенах отроков воспитывали в послушании, обучали чтению и письму, искусству книгописания и писанию икон. В монастыре составлялись и переписывались летописи, жития Святых, Богослужебные книги.

В Мирожской обители юный Корнилий подвизается под началом старца, совершая подвиги молитвы и труда, делал свечи. С особенным тщанием приготовлялся он к писанию икон, соблюдая перед этим пост, молился Пресвятой Владычице о благословили его на труд. Во время работы над иконой хранил собственную чистоту, творя в душе непрестанную молитву.

Закончив обучение, святой Корнилий вернулся в родительский дом. Пребывание в святой обители еще более утвердило его призвание к иноческой жизни.

Однажды государев дьяк Мисюрь Мунехин, человек просвещенный и благочестивый, друг семьи святого Корнилия, собрался ехать в затерянную среди лесов маленькую Печерскую обитель и взял с собою юного Корнилия. Красота природы, тихая монастырская служба в пещерной церкви преисполнили сердце юноши духовной радости и благоговением. Никогда и нигде еще он так горячо не молился. Эта поездка оказала большое воздействие на его последующую жизнь.

Вскоре он навсегда ушел из родительского дома и принял постриг в Псково-Печерском монастыре. Там преподобный Корнилий вел строгую жизнь: в убогой келье спал на досках, все свое время посвящал полезному труду и молитве.

В 1529 году преподобный Корнилий, служивший образцом богоугодной жизни, был избран игуменом. В его настоятельство число братии увеличилось от 15 до 200 человек, и это количество насельников не было превышено ни при одном из последующих настоятелей. Вставая с восходом солнца, преподобный Корнилий сам правил службу, и отдавал все силы трудам, воодушевлял братию к выполнению устава, строгому посту, молитве, напоминая о подвиге первых христиан. По своему смирению преподобный Корнилий почитал себя первым среди равных лишь по избранию.

Деятельность преподобного Корнилия распространялась далеко за пределы обители. Его жизнь была образцом деятельной любви к Богу и человеку. Он распространял Православие среди жителей окрестных мест — эстов и сэту, многие из которых крестились в монастыре. Преподобный Корнилий, всегда кроткий и приветливый, молча выслушивал людей, давал наставления, а потом благословлял с молитвой и любовью. При звуке его голоса открывалось сердце, стыд отбегал. После покаяния люди плакали облегчающими душу слезами.

Однажды на Псковщине было моровое поветрие. Люди бежали из селений в леса, подступы к городам закрывались, чтобы уберечь жителей от моровой язвы. Многие умирали не только от заразы, но и от голода. По благословению преподобного Корнилия в то страшное время иноки монастыря выходили к голодным, чтобы раздавать им вареную рожь.

По время Ливонской войны преподобный Корнилий проповедовал христианство в отвоеванных городах, строил там храмы, помогал пострадавшим, заботился о раненых. В обители погребали убитых и записывали их в синодики для поминовения.

В 1560 году, в праздник Успения Пресвятой Богородицы, преподобный Корнилий послал в благословение русским войскам, осаждавшим город Феллин, просфору и святую воду. В тот же день немцы сдали город.

Преподобный Корнилий очень любил и хорошо знал книги — он создал в монастыре большую по тому времени библиотеку.

В середине XVI века Псково-Печерский монастырь перенял от Спасо-Елизаровского монастыря традицию летописания. Кроме того, святой игумен Корнилий завел большой монастырский синодик для поминовения усопших братии н благотворителей обители, начал вести «Кормовую книгу». В этом труде он оставил последующим поколениям историческую характеристику своего времени, составил «Описание монастыря» и «Описание чудес Печерской иконы Божией Матери».

Преподобный Корнилий расширил и украсил свой монастырь, прокопал далее монастырские пещеры, перенес деревянную церковь во имя Сорока мучеников Севастийских за монастырскую ограду, на приезжий монастырский двор, на ее месте в 1541 году поставил церковь в честь Благовещения Пресвятой Богородицы и в 1559 году построил храм Покрова Пресвятой Богородицы. В 1558-1565 годах преподобный Корнилий воздвиг вокруг монастыря надежную каменную стену, а над Святыми Вратами по своему замыслу построил каменную церковь во имя Святителя и Чудотворца Николая (1565). Тем самым он поручил этому истинному защитнику чистоты Православной веры покровительство святой обители на границе с неправославными народами.

Так обитель, возникшая на границе Русского государства, стала не только светочем Православия, но и крепостью против внешних врагов России.

Другим делом преподобного Корнилия было основание в 1538 году во Пскове подворья монастыря с каменной церковью в честь иконы Божией Матери «Одигитрии».

Во время своего управления монастырем преподобный .Корнилий учредил при обители иконописную мастерскую. Трудившиеся в ней монахи учились искусству иконописи в Мирожском монастыре и по возвращении в свою обитель писали иконы и помогали преподобному Корнилию украшать храмы и обучать других иноков. В монастыре были также столярная, кузнечная, керамическая и другие хозяйственные мастерские.

О мученической кончине преподобного Корнилия написано в древней рукописи Троице-Сергиевой Лавры. Когда преподобный игумен Корнилий вышел с крестом на монастырские ворота, дабы торжественно встретить прибывшего царя Иоанна Грозного, разгневанный ложным наветом на святого игумена царь, в порыве гнева неожиданно выхватил меч и своей рукой отрубил ему голову. После содеянного убийства, придя в себя, царь понял, что совершил страшный грех и тотчас раскаялся. Подняв тело убиенного преподобномученика, он на руках понес его в монастырь. Обагренная кровью преподобного Корнилия дорожка, по которой царь нес его тело к церкви Успения Пресвятой Богородицы, была названа «кровавым путем».

Тело преподобномученика Корнилия было положено в стене «Богом зданной пещеры», где невредимо пребывало 120 лет.

В 1690 году митрополит Псковский и Изборский Маркелл перенес его св. мощи, прославившиеся исцелениями больных, из пещеры в соборный храм Успения Пресвятой Богородицы и положил в новом гробе в стене.

17 декабря 1872 года мощи преподобного Корнилия были переложены в медно-посеребренную раку, а в 1892 году — в новую раку.

Полагают, что служба преподобномученику была составлена ко дню открытия мощей в 1690 году.

 

Дни памяти: Февраль 20 (4 марта), Март 29 (11 апреля)

 

 

 

АКАФИСТ

преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому

 

Кондак 1

     Избранный чудотворче, преславный угодниче Христов, скорый помощниче и теплый молитвенниче о всех, с верою и любовию просящих твоего заступления, восхваляем тя любовию, Корнилие преподобномучениче, ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, моли о спасении нас, поющих ти:
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Икос 1

     Ангелов подражатель явился еси, преподобномучениче и богоносне отче наш Корнилие, ангельски поживый на земли и нам оставивый образ совершенства духовнаго. Сего ради прослави тя чудесы Христос Бог, Емуже предстоиши ныне во свете невечернем Царствия Небеснаго; от нас же, чтущих тя, слышиши пение таковое:
     Радуйся, яко любве ради ко Господу всякое наслаждение земное оставил еси;
     Радуйся, яко благая мира сего презрел еси.
     Радуйся, яко богатство нетленное обрел еси;
     Радуйся, яко иго Христово благое и удобоносимое возлюбил еси.
     Радуйся, яко во плоти аки безплотен пожил еси;
     Радуйся, яко боголюбезную чистоту непорочно сохранил еси.
     Радуйся, яко узкими враты в Царствие Небесное вошел еси;
     Радуйся, яко равноангельскую честь достойно приял еси.
     Радуйся, яко венец неувядаемый от Господа приял еси;
     Радуйся, яко на небеси и на земли прославлен еси.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 2

     Видя суету жития мирскаго и слыша глас Пастыря Христа: «Иже аще хощет по Мне идти, да отвержется себе и возмет крест свой», и ты, преподобномучениче, мир и вся благая его оставил еси, да Единому Богу поживеши, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 2

     Разумом свыше просвещенный, наставил еси духовная чада твоя ко благоугождению истинному и любезно приял еси вся возжелавшия подвизатися купно с тобою во спасение, отче Корнилие, спасительнаго пути наставниче предобрый; приими убо и нас под твой отчий покров и молитвами твоими помози нам спасение вечное унаследовати, да тя восхвалим сице:
     Радуйся, алчущим и жаждущим правды глаголов живота вечнаго возвестителю;
     Радуйся, ищущим Царствия Божия пути спасительнаго указателю.
     Радуйся, взыскующих горняго Царствия мудрый водителю;
     Радуйся, обуреваемых страстьми добрый кормчий.
     Радуйся, во благочестии труждающихся великий помощниче;
     Радуйся, немудрых благоискусный учителю.
     Радуйся, теплый о всем мире предстателю;
     Радуйся, усердный и благоприятный о душах наших ходатаю.
     Радуйся, надежный корабль в житейском плавании обретший;
     Радуйся, и нам тихую пристань указавый.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 3

     Силою Господа умудренный ко благоустроению святыя обители оградити ю от нашествия вражия стеною, паче же святыми молитвами твоими препоручивый ю честному покрову Пресвятыя Богородицы, умоли дати и нам покров и защиту, да сподобимся купно с тобою пети Богу: Аллилуиа.

Икос 3

     Имуще тя, отче Корнилие, скораго в бедах помощника, благовернии людие, в напастех и скорбех тя на помощь молитвенно призывающе и дары благости Божия молитвами твоими от Щедродавца Бога обильно приемлюще, тебе от любве теплыя хвалебно воспевают:
     Радуйся, многажды прошения наша исполнением предваривый;
     Радуйся, болящим врачу благоискусный.
     Радуйся, скорбящим благоприятное утешение;
     Радуйся, унывающим благодатное укрепление.
     Радуйся, душетленных страстей прогонителю;
     Радуйся, безпомощным скоропредстательный помощниче.
     Радуйся, иноков богомудрый руководителю;
     Радуйся, радость истинную во Христе нам показавый.
     Радуйся, воеводо изрядный духовных воинов;
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 4

     Бурею страстей и треволненьми во многомятежнем мире непоколебимый в тихое пристанище спасения душу твою управил еси, вся благая и красная мира презрев, призывая и всех быти причастницы горняго Царствия, идеже ныне пребываеши, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 4

     Слышавше пастырие Христовы Церкве о твоих подвизех и яко земнаго тя Ангела помышляя, избраша тя во игумена обители, достойную почесть трудом твоим воздавше и тем подвизающе нас благохвалити тя сице:
     Радуйся, Агнца и Пастыря верный служителю;
     Радуйся, алтаря Господня достойный предстоятелю.
     Радуйся, богомудрый иноков начальниче;
     Радуйся, истиннаго смирения наставниче.
     Радуйся, совершеннаго терпения подвижниче;
     Радуйся, даров Святаго Духа честное вместилище.
     Радуйся, слезнаго умиления преисполненный;
     Радуйся, Пресвятыя Троицы сосуде избранный.
     Радуйся, благочестия утверждение;
     Радуйся, православия столпе и похвало.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 5

     Боготечную мысль соломонову имея, образ Успения Пресвятыя Богородицы написа благочестивый Алексий, последи же ради молитв преподобнаго Корнилия неизреченные чудеса икона являти начаше: исцеляше бесных, отверзаше очи слепым многим, о сем радующеся, иноцы пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 5

     Созда преподобный Корнилий во игуменство свое над Святыми вратами храм Святителю Николаю Чудотворцу, аки защитнику всех обидимых и ревнителю православия, уповая быти ему хранителю обители от врагов православия; темже и ныне с ним предстоя Престолу Господа Славы, помолися, отче Корнилие, Творцу о спасении всех потрудившихся ради святыя обители и о всех славящих тя пеньми сицевыми:
     Радуйся, правило веры и благочестия;
     Радуйся, образе целомудрия и воздержания.
     Радуйся, постническаго лика украшение;
     Радуйся, звездо, сияющая в сонме преподобных.
     Радуйся, иноков пастырю и учителю;
     Радуйся, и в мире живущих заступниче и покровителю.
     Радуйся, тесный и прискорбный путь паче пространнаго возлюбивый;
     Радуйся, учителю мужественнаго подвижничества.
     Радуйся, стено, невидимо ограждающая паче стен каменных;
     Радуйся, жертва вечерняя Богу приятная.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 6

     Проповедуя слово Божие братии твоей, всех поучал еси словом и житием безмолвию, смирению, посту и молитве, в нейже деннонощно пребывая, воспевал еси выну Всесильному Богу: Аллилуиа.

Икос 6

     Возсиял еси светильник веры, отче Корнилие, обители твоей такожде и окрестным людем, землю же Ливонскую верою христианскою просветил еси, невидимый храм Духа Божия в себе нося, устроил еси видимый храм Пречистыя Богородицы Одигитрии и новопросвещенней чуди храмы основал еси, такожде и клирики устроил еси, да вси обрящут врачевание недуг своих душевных. Сего ради прославлен еси от Подвигоположника Христа, от нас же приемлеши сия похвальныя песни:
     Радуйся, Евангелия Христова благовестителю;
     Радуйся, веры православныя проповедниче.
     Радуйся, благодатию Божиею насыщенный;
     Радуйся, от источника Божественнаго напоенный.
     Радуйся, потоком слез спасительных орошенный;
     Радуйся, в ризу спасения облеченный.
     Радуйся, одеждою нетления одеянный;
     Радуйся, брашно неисчерпаемое указавый.
     Радуйся, питие приснотекущее Христа проповедавый;
     Радуйся, манной слова Божия люди питавый.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 7

     Агнцу Божию, вземшему грехи мира, подражая, кротость и смирение Его себе усвоил еси, отче Корнилие, и веяния скорби и обиды безропотно претерпел еси, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 7

     Дивныя и доблестныя подвиги твоя восхваляюще, добропобедне воине Христов Корнилие, ублажаем тя, от тленнаго сего жития земным царем к Небесному Царю в вечное жилище предпосланнаго, славим мученическую кончину твою и молитвенно празднуем святую память твою, тебе усердно воспевающе:
     Радуйся, яко невинною кровию твоею чистое житие запечатлел еси;
     Радуйся, яко в час смертный к лику Мучеников причислен еси.
     Радуйся, яко отверзошася ти врата райская, да внидеши в радость Господа твоего;
     Радуйся, яко душу твою Жизнодавец Христос в селения небесныя приял еси.
     Радуйся, яко мощи твоя на земли прославишася;
     Радуйся, яко со безплотными силами трисвятую песнь Богу немолчно воспеваеши.
     Радуйся, яко с Пророки и Апостолы светло торжествуеши;
     Радуйся, со святыми Мученики купно увенчанный.
     Радуйся, с Преподобными и праведниками прославленный;
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 8

     Странника и пришельца в мире сем себе помышляя и горняго Иерусалима взыскуя, течение временныя жизни во святей обители Божия Матере скончал еси, Ейже и ныне предстоиши о сем моляся, да вси купно с тобою поют Богу: Аллилуиа.

Икос 8

     Победив вся враги оружием правды Божия, яко истинный воин Христов увенчен венцем победным в Царстве славы, идеже пребывая с преподобными Марком и Ионою, и ныне ограждаеши от врагов обитель твою, призывая и нас подражати ти в духовней брани, да и мы в радости духовней вопием ти:
     Радуйся, смирением святым гордыню в себе победивый;
     Радуйся, кротостию совершенною ярости пламень угасивый.
     Радуйся, молитвами усердными уныние духа прогнавый;
     Радуйся, радования о Господе достигнувый.
     Радуйся, воздержанием и целомудрием чистоту души и тела соблюдший;
     Радуйся, неленостно всяку добродетель в себе возрастивый.
     Радуйся, венец победный от Христа приявый;
     Радуйся, от Господа даром чудес обогащенный.
     Радуйся, в лик добропобедных Мученик приятый;
     Радуйся, аки добрый воин к воином небесным сопричтенный.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 9

     Всякое наслаждение плотское возненавидев, Корнилие преблаженне, единаго Бога всем сердцем возлюбил еси яко источника всякия благости, темже и Господь тя возлюби и обильно щедроты Своя на тя и обитель твою излия, да вси к мощем твоим прибегающии и скорую помощь от тебе приемлющи благодарственно вопиют: Аллилуиа.

Икос 9

     Витии многовещаннии не довлеют глаголати вся подвиги твоя, богомудре отче Корнилие, ибо доброта жития твоего воистину превосходит похвалу человеческую, обаче мы любовию к тебе побуждаеми, дерзаем смиренно хвалити тя пением таковым:
     Радуйся, святыя Церкве светильниче немеркнущий;
     Радуйся, всемощным заступлением твоим от меча иноплеменных нас избавляющий.
     Радуйся, страны нашея благодатное украшение;
     Радуйся, града нашего покрове благодатный.
     Радуйся, обители твоея утверждение и похвало;
     Радуйся, монашествующих пречудная красото.
     Радуйся, роду христианскому присное утешение;
     Радуйся, любящих и чтущих тя пред Богом ходатаю.
     Радуйся, грешником ко спасению пути указателю;
     Радуйся, пред Престолом Божиим миру грешному предстателю.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 10

     Спасти хотя град Псков и люди православныя от нашествия иноплеменных, явился еси старцу Дорофею купно с Антонием Киевским, сопутствующе Пресвятей Богородице, поспешившей на помощь людем Своим; егда же Богоматерь укоряюще люди за скверну жития их, умолял еси со слезами, глаголюще: «О Госпоже Владычице Богородице, согрешиша живуще беззаконно, но не остави их заступлением Твоим, паче же молися Сыну Твоему за люди недостойныя», — и тако отвратил еси праведный гнев, да зовут во умилении Богу: Аллилуиа.

Икос 10

     Стену заступления и молитвенника богоприятна имуще тя, отче Корнилие, благодарение Отцу Небесному усердно возсылая за вся благодеяния Его, тобою нам обильно являемыя, тебе же, предстателю нашему, сицевое приносим пение:
     Радуйся, предивный угодниче Господень;
     Радуйся, неутомимый в подвизех избранниче Христов.
     Радуйся, слуго добропослушливый Всевышняго Владыки;
     Радуйся, благий и верный рабе Царя царствующих.
     Радуйся, обидимых добрый заступниче;
     Радуйся, странных благонадежное пристанище.
     Радуйся, недугов душевных и телесных благий целителю;
     Радуйся, грешников пред Богом ходатаю.
     Радуйся, кающихся со Христом примирителю;
     Радуйся, небесный наш покровителю.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 11

     Пение всякое не довлеет ко прославлению величествия твоего, отче преподобне, твоими бо молитвами дивно явися сила Божия: молился бо еси пред пречистым образом Владычицы и тем обитель от разорения сохранил еси. Ныне и мы молим тя, не тщу сотвори надежду нашу и избави нас от враг наших, да во умилении зовем Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 11

     Светильник добрых дел был еси при жизни, отче преподобне, и светильник Божия благодати явился еси по смерти, сияя чудесы и исцеления источая; и по ста двудесяти летех, аки сокровище драгоценное, мощи твоя из недр земных явлены быша, да тебе от Господа прославленному умильно взываем:
     Радуйся, нетления цвете прекрасный;
     Радуйся, крине рая небеснаго процветший.
     Радуйся, светлостию твоею мрак душ наших озаряяй;
     Радуйся, от болезней многоразличных благодатно исцеляяй.
     Радуйся, ран греховных врачу благоискусный;
     Радуйся, сердец скорбящих утешителю.
     Радуйся, обители твоея страже неусыпный;
     Радуйся, спящих во гресех возбудителю.
     Радуйся, бдящих в молитве укрепителю;
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 12

     Благодать от Господа приял еси, преподобномучениче, ко просвещению иноков и мирских людей светом истинныя веры, темже и ученицы твои, в земном житии тобою просвещеннии, ныне с тобою на небеси прославляют Вседержителя Светодавца и нас научают славословию, да и мы Творцу и святых Святейшему Слову поем: Аллилуиа.

Икос 12

     Поюще дивныя твоя чудеса, умиленно припадаем пред пречистыми мощами твоими, преподобне отче наш, благодарственно воспоминаем труды твоя и твое заступление, и якоже древле услышал еси мольбы рабов твоих, такожде и ныне услыши скорбныя молитвы чтущих тя и сподоби ныне прияти скорое свобождение от врагов спасения нашего, да невозбранно поем тебе песнь сию:
     Радуйся, всесильными молитвами твоими от врагов видимых и невидимых избавляяй;
     Радуйся, светом истины сущих во тьме и сени смертней озаряяй.
     Радуйся, разслабленных утверждение и сило;
     Радуйся, неверных прославляти Бога научаяй.
     Радуйся, нераскаянных грешников к покаянию обращаяй;
     Радуйся, помощь сирым и вдовицам подаваяй.
     Радуйся, скорбных утешаяй;
     Радуйся, в посте и молитвах ослабевающих укрепляяй.
     Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.

Кондак 13

     О преподобномучениче отче Корнилие, тебе молимся и тебе просим, вонми похвальному пению сему, тебе от усердия нашего приносимому, не остави нас святыми твоими молитвами, не престани просити премногих грехов наших прощения, да в смертный час сподобимся прияти кончину жизни мирну и внити в Царствие Небесное, да и мы тамо с тобою прославим безмерное милосердие Божие, воспевающе Владыке живота: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

 

Молитва преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому

     О святый преподобномучениче Корнилие! Смиренно припадаем к раце мощей твоих и умильно молим тя: милостиво призри на скорби наша душевныя и телесныя и избаву нам подаждь; помози нам, святче Божий, от навета злых человек, от нихже и сам ты невинно на земли пострадал еси. Защити нас от насилия диаволя, страстно воюющаго в немощных удесех наших, умоли Господа Бога и Пречистую Его Матерь даровати нам тихое и безгрешное житие, взаимную братскую нелицемерную любовь и мирную христианскую кончину, да чистою совестию предстанем нелицемерному Страшному Судилищу Христову, и в Царствии Его прославим Животворящую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

 

Тропарь преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому
Тропарь, глас 6:

     Псково-Печерская обитель, издревле славная чудесы иконы Богоматерни, многия иноки Богови воспита, тамо и преподобный Корнилий подвигом добрым подвизася, чудную Богоматерь славя, иноверныя просвещая, иноки и многия люди спасая, обитель же свою дивно украшая и ограждая. Тамо и мученичества венец по многих летех пастырства своего доблестно прият. Темже воспоим, людие, Христа Бога и Пречистую Его Матерь возблагодарим, яко дарова нам преподобномученика славна и молитвенника о душах наших достоблаженна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Дополнительно по данному разделу:
Катакомбный исповедник иерей Григорий Сокрута (+1993 г.)
Святоотеческая мудрость отца Серафима (Роуза)
ПАТРИАРХ ТИХОН
О некоторых важнейших моментах последнего периода жизни и деятельности Святейшего Патриарха Тихона (1923-1925 гг.)
Тайна личности Митрополита Киевского и Галицкого Антония (Храповицкого) и его значение для Православного Славянства
Жизненный путь Блаженнейшего Митрополита Киевского и Галицкого Антония (Храповицкого)
Канон Святителю Антонию Киевскому, Первоначальнику Русския Зарубежныя Церкве
Жизнеописание Блаженнейшего Митрополита Анастасия (Грибановского)
Краткое жизнеописание Митрополита Филарета (Вознесенского), третьего Первоиерарха Русской Зарубежной Церкви
Архиепископ Аверкий и его значение для Вселенской Православной Церкви


Назад | Начало | Наверх
Главная страница | О задачах издания | Хроника церковной жизни | Проповеди, статьи | История Церкви | О Катакомбной Церкви | Православное богословие | Православное богослужение | Православная педагогика | Православие и наука | Православная культура, литература | Истинное Православие и апостасия | Истинное Православие и сергианство | Истинное Православие и экуменизм | Апостасия РПЦЗ | Расколы, секты | Жития подвижников благочестия | Православная миссия | Пастырское училище | Фотогалерея | Проповеди-аудио

Хроника церковной жизни 
СЕРГИАНСТВО В ДЕЙСТВИИ: В РПСЦ установили литургическое прошение о воинстве неосоветской РФ, «о еже на враги победы и одолении»

К 70-летию провозглашения Сталиным митр. Сергия (Страгородского) первым советским патриархом в МП пытаются «догматизировать» сергианство

Официальное заявление Сербской ИПЦ по поводу нападения на храм СИПЦ под Белградом и избиения иеромонаха Максима

Нападение на храм Сербской Истинно-Православной Церкви и избиение священника СИПЦ

Детский Рождественский спектакль в Леснинском монастыре

Редакция журнала «Вѣра и Жизнь» провела международную конференцию «Исихазм в истории и культуре Православного Востока: к 290-летию старца Паисия Величковского»

ВИДЕО: Проповеди Преосвященного Епископа Стефана Трентонского и Северо-Американского

Все сообщения >>>

О Катакомбной Церкви 
Богоборництво і гоніння на Істинно-Православну (катакомбну) Церкву на Чернігівщині

Памяти катакомбного исповедника Георгия Степановича Чеснокова (1928-2012 гг.)

Катакомбная инокиня Ксения Л.

Церковь Катакомбная на земле Российской

«ТРЕТЬЯ СИЛА» В СОВРЕМЕННОМ ПРАВОСЛАВИИ РУССКОЙ ТРАДИЦИИ. Современная наука начинает замечать ИПЦ, хотя и не выработала общепринятой классификации этой Церкви

Катакомбные Отцы-исповедники об отношении к власти и к советским паспортам

ИСТИННО-ПРАВОСЛАВНЫЕ ОБЩИНЫ В КИЕВЕ в 1930-х годах

Все сообщения >>>


Адрес редакции: E-mail: catacomb@catacomb.org.ua
«Церковные Ведомости» - вне-юрисдикционное православное духовно-просветительское издание, являющееся авторским интернет-проектом. Мнения авторов публикаций могут не совпадать с точкой зрения редакции. Одной из задач издания является освещение различных мнений о современной церковной жизни, существующих среди духовенства и паствы Истинно-Православной Христиан. Редакция оставляет за собой право редактировать или сокращать публикуемые материалы. При перепечатке ссылка на «Церковные Ведомости» обязательна. 

Rambler's Top100 Находится в каталоге Апорт Рейтинг@Mail.ru Каталог BigMax.ru